عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نتایج مطالعات دانشمندان در موسسه ملی سرطان آمریکا نشان داد مصرف روزانه ویتامین ای (E) خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد.

محققان پس از 17 سال مطالعه روی 35 هزار مرد موفق به کسب این نتایج شدند. در صورتی که میزان کافی از ویتامین در بدن وجود داشته باشد، مصرف بیش از حد آن، نه تنها هیچ کمکی نمی‌کند، بلکه می‌تواند برای بدن نیز مضر باشد.

بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، نتایج یکی دیگر از مطالعات دانشمندان که روز گذشته منتشر شد، نشان داد مصرف مکمل‌های روزانه مانند؛ مولتی‌ویتامین، آهن، ویتامین ب6 و منیزیم منجر به مرگ زنان مسن می‌شود

منبع:http://iranbiology.org/



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1423
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
ن : محمدحسین محمدی
ت : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391

مطمئنا یک زن باردار ترجیح نمی دهد در آسانسور زایمان کند، اما  کتی تاکر روز چهارشنبه 28 دی ماه به بیمارستان رسید و در آسانسور زایمان کرد. او که بین طبقات 12 و 14 آسانسور گیر کرده بود، خوشبختانه، حین وضع حمل در آسانسور تنها نبود و ماما و پرستارش او را همراهی کردند؛ در حالی که همسرش در طبقه چهاردهم منتظر آنها بود.

این اتفاق درست دو روز پس از وضع حمل زنی در قطار در نیویورک رخ داد. ربیتا سرکار  31 ساله روز دوشنبه 26 دی در قطار نیویورک پسرش را به دنیا آورد اما تولدهای این چنینی نادرند. اگر چه در برخی جوامع هنوز کودکانی در منزل به دنیا می آیند ام وضع حمل در بیمارستان رایج ترین نوع زایمان است.



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 973
|
امتیاز مطلب : 113
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
ن : محمدحسین محمدی
ت : دو شنبه 21 بهمن 1390

تولید تایرهای شیرین از مواد قندی برای خودروهای سواری

خبر داریم برایتان با طعم عسل، عین شکلات . خبر هم این است که اولین تایرهای سبز جهان که قرار است طی چند سال آینده جاده ها را زیر پا بگذارند از قند ساخته خواهند شد.

حالا چرا قند، چون هزینه بالا و محدود بودن موادی که برای ساخت لاستیک های طبیعی و ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند باعث شده شرکت ها به دنبال جایگزین های کم هزینه تر و قابل بازیافت برای تولیدلاستیک هایی پاک و مقاوم باشند. البته صنعت نفت به صورت سنتی و از گذشته در تولید سالانه یک میلیارد لاستیک نقش حیاتی داشته است. اما ساخت هر تایر به تنهایی به هفت گالن نفت نیاز دارد که تجزیه اش هم خیلی طول می کشد و خلاصه آلوده ساز محیط است.

از این رو دو شرکت مشهور سازنده تایر خودرو، گودیرومیشلن  در کنار کارخانه لاستیک سازی ((لانکسس))  طی همکاری با شرکت های صنعت بیو تکنولوژی قصد آغاز تولید لاستیک های زیستی با استفاده از مواد قندی را دارند.

به گفته محققان فعال در این پروژه تولید سه نوع ترکیب لاستیکی با نام های ((ایزو پرن))، ((ایزوبوتین)) و ((بوتادین)) قابل بازیافت از طریق تخمیر میکروبی در دستور کار قرار دارد. این ترکیبات به گفته محققان بستر گسترده ای برای تولید انواع لاستیک های زیستی خواهند بود. به نظر می رسد جدا از فواید زیست محیطی حضور این لاستیک های شیرین در سطح شهر و جاده ها می تواند فضای وحشتناک رانندگی را کمی تلطیف کند.

خانم:  علی آقا

آقا: بله خانم

خانم : قند تموم شده اون لاستیک یدکت رو بیار حالا استفاده کنیم.

 



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 902
|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
ن : محمدحسین محمدی
ت : دو شنبه 19 بهمن 1390


تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند آرام آرام عوارض ناشی از فناوری پیشرفته را بروز می دهند ،  عوارضی چون درد در ناحیه گردن بر اثر خیره شدن طولانی مدت کاربر به آن ها یا در انگشت شصت دست بر اثر تایپ کردن با کلید های کوچک .بررسی ها نشان می دهد افراد به طور متوسط روزانه بین نیم تا دو ساعت از تلفن همراه به منظوری غیر از تلفن کردن استفاده می کنند . اما بدن انسان برای به کارگیری هایی چنین ابزارهایی طراحی نشده است و این تلفن ها و صفحه کلید هایشان بسیار کوچک است . وزن سر انسان به طور متوسط بین 4 تا 5/5 کیلوگرم است و بدن انسان در وضعیت طبیعی می تواند با توزیع متعادل این وزن، آن را تحمل کند اما اگر سر به طور ثابت مقابل یک نمایشگر قرار گیرد 4 برابر سنگین تر به نظر می آید و به تمام بدن فشار وارد می کند . بیش تر امراض ناشی از تلفن های همراه بر اثر آسیب دیدگی ماهیچه ها، تاندون ها و اعصاب ویژه در  ناحیه گردن و اعضای فوقانی بدن پدید می آید این بیماری ها قابل درمان هستند. مشروط برآنکه علائم هشداردهنده نادیده نگیریم بهترین راه برای پیشگیری از چنین آسیب هایی آن است که به کارگیری این تلفن ها به حداقل برسد، در حین کار با آنها استراحتی به خود بدهیم یا به راه های دیگر ارتباطی نیز فکر کنیم. آسیب پذیر ترین کاربران این تلفن ها کودکان و نوجوانان هستند چون بیشترین طیف استفاده کنندگان از این تلفن ها را تشکیل می دهند.



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 953
|
امتیاز مطلب : 107
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
ن : محمدحسین محمدی
ت : شنبه 15 بهمن 1390

اکنون که در نیمه دوم سال قرار داریم و به خصوص امسال که در این روز ها هوا بیشتر ابری و گرفته بوده است. میزان افسردگی فصلی افزایش می یابد. با این وجود راه های موثری  هستند  که می توانند از بروز افسردگی به ویژه در میان زنان جلوگیری کنند. در واقع  احتمال بروز افسردگی در زنانی که مرتب زنانی که مرتب ورزش می کنند و نیز اوقات خود را کمتر در مقابل تلویزیون می گذرانند، کمتر از سایر زنان است. به بیان دقیق تر ، خانم هایی که در روز به مدت 90 دقیقه یا بیشتر ورزش می کنند احتمال بروز افسردگی  در آنها 20 درصد کمتر از سایر زنانی است که تحرک آن ها روزانه 10 دقیقه  یا کمتر است. به عبارت دیگر ، هر چه زن ها زمان بیشتری صرف تماشای تلویزیون کنند ، خطر ابتلا به افسردگی نیز افزایش خواهد یافت اما با توجه داشته باشید که تاثیر تماشای تلویزیون هرگز به پای تاثیر کم تحرکی نمی رسد. خانم هایی که سه ساعت یا بیشتر وقت صرف تماشای تلویزیون می کنند خطر بروز افسردگی در آنها 13 درصد بیش تر از آنهایی است که به ندرت تلویزیون تماشا می کنند! وعلت آن شاید این باشد که آن ها زمانی را که باید به ورزش اختصاص دهند ، صرف تماشای تلویزیون می کنند. ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی حس اعتماد به نفس را در زنان افزایش می دهد. البته  شدت فعالیت بدنی نیز در این راستا بسیار مهم است. به عنوان نمونه پیاده روی یکی از ورزش های رایج در بین خانم ها است اما تنها در خانم هایی که سریع پیاده روی می کنند خطر افسردگی را  کاهش می دهد نه آنهایی که به آهستگی پیاده  پیاده روی می کنند.



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1022
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
ن : محمدحسین محمدی
ت : پنج شنبه 13 بهمن 1390

به گزارش پایگاه  خبری روزنامه الصباح در عراق ، دوشنبه 12 دی ماه، دختری در کربلا به دنیا آمد که جنینی در شکم داشت. این نخستین بار است که نوزادی با جنینی در شکم به دنیا آمده است. در این مورد نادر ، پس از به دنیا آمدن نوزاد ، پزشکان متوجه شدند که شکم نوزاد به گونه ای غیر طبیعی بزرگ است پس از معاینه دریافتند که در شکم نوزاد جنین ناقصی وجود دارد. آنها  در بیمارستان آموزشی الحسینی توانستند جنین را از داخل شکم نوزاد ده روزه بیرون بیاورند. مادر این نوزاد، بیست ساله و نوزاد خود را به روش طبیعی و بدون نیاز به عمل جراحی به دنیا آورده است. به گفته مدیر بیمارستان صباح نور که کودک در آنجا به دنیا آمده است، او اکنون تحت مراقبت های ویژه است.



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1104
|
امتیاز مطلب : 87
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
ن : محمدحسین محمدی
ت : چهار شنبه 5 بهمن 1390

 

برای اولین بار در تاریخ منبع دقیق سنگ های یک بنای ماقبل تاریخی مشخص شد. تیمی از زمین شناسان انگلیسی نشان داده اند که سنگ های دایره داخلی استون هنج از کجا آمده اند.

رابرت لکسر از دانشگاه لچستر و ریچارد بوینز با نمونه برداری از این سنگ ها و مطالعه 9 ماه روی این سنگ های ریولیتی توانستند منشا آن ها را  مشخص کند. با انجام این بررسی ها مشخص شد این سنگ ها از محلی در شمال پرومبرک شایر در فاصله 150 کیلومتری استون هنج به این منطقه حمل شده اند. حالا با توجه به این کشف ، سوالی که پیش آمده این است که چطور مردم عصر حجر توانسته اند این سنگ های بزرگ را 5هزار سال قبل در این فاصله حمل کنند. برخی از محققان می گویند حمل نقل این سنگ ها به وسیله انسان ها انجام نشده است، بلکه این سنگ ها هزارانسال قبل و در عصر یخبندان توسط صفحات بزرگ یخ با کمک آنها به این منطقه حمل شده اند. تا قبل از این تصور بر این بود که این سنگ ها از منطقه ای در فاصله 36 کیلومتری استون هنج به این منطقه حمل شده اند.

 



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1102
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
ن : محمدحسین محمدی
ت : جمعه 1 دی 1390
موجي تازه از وسايل و ابزارك‌هاي ديجيتال جالب در چند سال اخير وارد صنعت اتومبيل شده است. از همخوان‌سازي گوشي تلفن همراه با سيستم پخش صوت ماشين گرفته تا استفاده از فروشگاه‌هاي اينترنتي و بسترهاي تجارت‌ الكترونيك درون خودرو. بايد بيشتر دانست. پيشروان توليد خودرو در حال حاضر به دنبال اين موضوع هستند كه چطور مي‌توان خودرو را به يك گوشي موبايل عظيم تبديل كرد.

انتخاب بستر عملياتي براي چنين سطح جديدي از قابليت‌هاي متصل به هم خودروها، براي OEMها كار ساده‌اي نخواهد بود. ماشين‌هاي ارزان امروزي حدود 30 تا 50 واحد مدار كنترلي الكترونيك در تمام نقاط خودرو نصب كرده‌اند، از بدنه گرفته تا درها، داشبورد، سقف، صندلي‌ها و صندوق عقب. ماشين‌هاي گران‌تر به مراتب از تعداد بيشتري از اين مدارها استفاده مي‌كنند.

ماشين‌هاي گرانقيمت، همانند مرسدس بنز كلاس S به بيش از 20 ميليون خط كد وابسته است. وقتي ماشين‌هاي متصل به مصرف روزمره برسند، اين تعداد خط كد، به بيش از 300 ميليون افزايش خواهد يافت.

اگر نرم‌افزار جديدي كه موج بعدي سرويس‌هاي خودرو را تغذيه خواهد كرد با سيستم عاملي همخوان باشد كه به يك توليدكننده وابسته است، در اين صورت اتفاقات خوشايندي نخواهد افتاد، چرا كه OEMها به‌سادگي مي‌توانند با استفاده لينوكس، هزينه‌هاي بسيار پاييني بپردازند.

پيتر وسكوزو، معاون اجرايي موسسه بلك داك در مصاحبه‌اي با لينوكس‌اينسايدر گفت: «به‌ نظر من اكوسيستم منبع ‌باز در صنعت اتومبيل دچار تغييري عظيم خواهد شد. در حال حاضر در صنعت فناوري اطلاعات، نرم‌افزار همانند سخت‌افزار يك نقطه مثبت و يك ويژگي به‌حساب مي‌آيد. به‌زودي همين اتفاق نيز در دنياي خودروسازي رخ خواهد داد و نرم‌افزارها و ديگر اتفاقاتي كه براي بستر موبايل روي داد را در دنياي خودروسازي خواهيم ديد.»

نوع ديگري از خودروي هوشمند

خودروهاي مفهومي متصل به ديدگاه فرد به‌عنوان مصرف‌كننده وابسته هستند. برخي معتقدند ماشين‌هاي متصل توليد شده‌اند و هر كس مي‌تواند با اتصال آيپاد يا تلفن هوشمند خود به سيستم پخش ماشين، به خودرو متصل شود. جوئل هافمن، استراتژيست خودروسازي در اينتل و عضو هيات مديران و بازارياب‌هاي فروشگاه‌هاي اصلي، معتقد است ماشين‌هاي متصل نوآوري خاصي نيستند.

اما برخي ديگر معتقدند ماشين متصل به‌زودي فناوري‌هاي نوين را وارد تجربه رانندگي مي‌كند. در مراحل ابتدايي تمركز بيشتر روي سرگرمي است و فرضا از تلفن همراه به‌عنوان منبع اتصال به اينترنت استفاده مي‌شود.

جاده‌هاي نرفته

برخي از متخصصان نرم‌افزار از جمله وسكوزو معتقدند خودرو يك دستگاه موبايل عظيم است. در واقع، خودروها درست جايي به كار مي‌آيند كه گوشي‌هاي همراه كوچك و محدود قادر به سرويس‌دهي نيستند.

پشپاهاس جوشي، مختصص امور سرگرمي‌هاي خودروي موسسه KPIT معتقد است: «ايده ماشين‌هاي متصل در حال بلوغ است. مصرف‌كننده نياز به ارتباط درون خودرويي دارد و نمي‌تواند كامپيوتر خود را همه جا به‌همراه داشته باشد.»

خودرو به‌عنوان يك دستگاه موبايل مي‌تواند بستري متفاوت باشد و عملكردهايي كاملا متفاوت از گوشي تلفن همراه داشته باشد، اما نرم‌افزارهاي مختلف اين كار را انجام مي‌دهند و اين نرم‌افزارها هستند كه شكاف تكنولوژيك ميان خودروهاي مختلف را برمي‌دارند.

وسكوزو معتقد است: «به گمانم هنوز هيچ خودروي متصلي نداريم، اما با افراد مختلفي در صنعت خودروسازي صحبت كردم و مطمئنم چندين شركت در اروپا در حال توليد خودروهايي هستند كه بر اساس دستگاه‌هاي توليدي اپل كار مي‌كنند.»

چشم‌اندازي محو

هافمن معتقد است ايده ماشين به‌عنوان يك دستگاه بزرگ غيرعملي است و خيلي ساده‌انگارانه است. ماشين‌ها دستگاه‌هايي هستند كه چند كاربر دارند و اين يكي از مسائلي است كه در صنعت موبايل وجود ندارد.

زمان نيز فاكتور ديگري است. 3 سال طول مي‌كشد تا يك مدل مفهومي به مرحله توليد برسد و نرم‌افزاري كه روي آن وجود دارد بايد تا 10 سال مطرح و سالم بماند. در صورتي كه 10 سال زمان بسيار زيادي براي طول عمر يك نرم‌افزار است.

يكي ديگر از مسائلي كه پيش روي خودروي موبايلي مي‌افتد، باز بودن نرم‌افزارهاي دريافت شده است. دو چيز بر سر راه اين موضوع است:

نخست، دغدغه‌هاي امنيتي هك شدن و دوم اصرار توليدكنندگان بر كنترل نرم‌افزارهاي خودرو. بنابراين تنها نرم‌افزارها و سرويس‌هايي كه توسط OEM تاييد شده‌اند مي‌توانند روي ماشين فرد نصب شوند.

مساله خودرو

وقتي بحث برندينگ مطرح مي‌شود، لينوكس‌هاي تعبيه‌شده و سيستم‌هاي عامل آندرويد مي‌توانند نقشي كليدي در اين بازار بازي كنند. بستر لينوكس بسيار خوب پياده‌سازي شده است و با توجه به اين‌كه توسعه آن كاملا سريع است، مي‌تواند گزينه خوبي باشد، اما تازگي آن برخي از خودروسازان را مي‌ترساند.

صنعت توليد خودرو، صنعتي پر از آزمايش و تاييد است. به‌همين دليل خودروسازان تا تاييد لينوكس به‌عنوان بستر نرم‌افزاري بايد وقت زيادي صرف كنند. معمولا OEMها موافق بستن قرارداد با منبع نامشخصي از نرم‌افزار نيستند.

دو سيستم عامل بزرگ در صنعت خودروسازي وجود دارد: مايكروسافت و QNX گفته مي‌شود لينوكس براي توليدكنندگان پيشنهاد بسيار خوبي است و حدود 70 تا 80 درصد كاهش هزينه خواهد داشت.

جام جم



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1523
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
ن : محمدحسین محمدی
ت : شنبه 3 دی 1390

صفحه قبل 1 صفحه بعد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنیها و آدرس weekend.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com